Beautifying oils - Malin approves!

Vid det här laget bör väl de flesta veta att jag äääälskar The body shop. Nu är det dags för ännu en hyllning till en produkt jag valt att testa ordentligt innan jag säger någonting om den, nyheten "beautifying oils". Det är som det låter en olja, som du kan smörja in hela kroppen med, även ansiktet och den ska visst gå att ha i håret också! Den finns i åtta olika dofter så det är lätt att hitta en favorit. Just nu har jag två stycken, en som doftar shea och en som doftar satsuma.

Förpackning

En helt vanlig, genomskinlig plastflaska som rymmer 100 ml, öppnar man locket finns det en liten pip att hälla olja ur. Det är lätt att få ut rätt mängd olja i handen, och man ser hela tiden hur mycket som finns kvar.


Doft

Fruktdofterna känns naturliga och uppfriskande, och de luktar likadant som motsvarande bodybutter fast kanske ännu fräschare. Satsuman är verkligen supergod och doftar somrigt. Sheadoften känns mjuk och neutral, skön om man inte vill lukta frukt haha! Tyvärr är dofterna rätt så flyktiga, så man doftar inte så länge.


Använding

Oljan är väldigt mjuk och lättarbetad, lägger sig till en början mest utanpå huden men sjunker in efter ett tag. Lämnar konstigt nog ingen blank yta efter sig utan gör huden mjuk fräsch och smidig! I och med att det är en olja går det fort och lätt att smörja in sig, till skillnad från mer tungjobbade bodybutter. Känns långverkande och ger huden en väldigt fin lyster. Den är dessutom ganska dryg så en flaska tar nog inte slut i första taget! På hemsidan står det att man bör applicera den på fuktig hud, och att man ska ha kroppslotion på efteråt men jag använder den som den är på torr hud och tycker det funkar bra!


Pris

En flaska beautifying oil kostar 155 kr, ett rimligt pris för den här produkten tycker jag! Och bor man i Uddevalla och är medlem på Friskis & Svettis har man dessutom rabatt :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0