Det där årliga besöket

En gång om året är det dags att få nytt recept utskrivet på mina p-piller, vilket således innebär ett besök på barnmorskemottagningen (anledningen till att jag inte går till u-motten orkar jag inte ta). Och det där besöket hade jag idag. Det känns alltid lika olustigt att kliva upp på en våg när någon annan står och iakttar en. Av med skorna. Och så med koftan. Tänk om det typ står error så fort jag kliver upp? Men nej, vågen visade nästan exakt samma som hemma, ett par hekto mindre till och med så det var allt frid och fröjd med det. Blodtryck på 120/80 som också är rätt så bra. Och så har man fått ut sina p-piller för det kommande året.

Och ändå går jag alltid och grämer mig över det där besöket. Är nervös över att blodtrycket ska vara för högt, och känner hur pulsen rusar. Och så är det över på tio minuter, knappt det. Nåja, nu är det i alla fall gjort och det är ju skönt att veta att det inte är något konstigt med vikt/blodtryck och så vidare.

Idag går vi på sista veckan med detoxen, jag och P. Ska sanningen fram har jag väl slappat lite när det kommit till frukt och sånt, tillåtit mig själv lite väl mycket kanske... men bättre det än något annat kanske. Att klara sig utan mjukt bröd är inga problem, egentligen inte godis heller även om man kan bli gött sugen ibland. Känns i alla fall skönt att veta att jag nu kan unna mig att äta något gott på helgen, för det ÄR himla trevligt att mysa med något på lördagskvällen, om det så är morötter och dip. Och vin. Lite alkisvarning kanske, men det är verkligen inte fel med ett glas rött till maten när man firar helg.

Nu är det i alla fall skolan som gäller igen, och jag ska göra mitt bästa för att hänga med i läsanvisningarna, även om det är rätt mycket till vissa dagar. Men det ska nog gå bra ändå, som det brukar!

Tjoflöjt!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, jag vet. Jätteskumt. Ska faktiskt ta och bege mig till farbror doktorn i detta nu.

Starkt kämpat med detoxen!! Önskar jag också hade lite karaktär :P

2012-01-17 @ 19:00:28
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hej!

Nu har jag skapat en ny blogg som är inriktad på tankar och tips kring hälsa - välkommen dit och läs!

http://danielbergholm.blogg.se



/Daniel

2012-01-24 @ 21:18:25
URL: http://danielbergholm.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag visste inte att man kunde vara häslovetarstudent ;P

2012-01-25 @ 07:45:38
URL: http://ainjel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0