To drop a few


Här kommer en knasig inblick i Malins huvud. De som känt mig länge vet att jag alltid haft problem med min vikt. Aldrig varit nöjd, gått upp och ner i perioder, och vid ett tillfälle vägde jag riktigt mycket. Det resulterade i att jag blev tvungen att ta tag i mig själv, och jag gick ner 10 kilo mellan januari och juni 2008.  Den här våren har jag återigen gjort ett försök att gå ner i vikt, för att jag såg att jag börjat gå upp igen, och har hittills gått ner ungefär fem kilo. Vill ner ett till innan jag ska gå på bröllop i Juni, för att klänningen jag ska ha ska sitta lika fint som när jag tog studenten. Det konstiga är att för varje kilo jag går ner, desto tjockare känner jag mig. Det är som att det blir tydligare hur mycket jag faktiskt väger, och att fettet syns mer. Jag vet att det låter så himla märkligt, men det känns så. I år vill jag gå ner ytterliggare tre kilo, eller fyra då med det kilot som ska vara borta tills i Juni. Jag försöker satsa långsiktigt och ge min kropp, och mitt psyke lite tid att vänja sig vid att jag gör en förändring. Den här gången ska det gälla för resten av livet, och när jag kommit ner till årets målvikt så får vi väl se om jag känner att jag vill gå ner ännu mer. För att landa på ett okej BMI så borde jag väl gå ner ytterliggare tre eller fyra kilo. Men vi får väl se.

Nu ska jag fortsätta dricka kaffe i alla fall!


31 december -07   5 Juni -08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0