Nyst... Äsch!


Jag börjar blir trött på mig själv och alla mina "nystartsprojekt". Hur som helst är det dags att jag tar tag i mitt förslappade liv och skapar lite schyssta vanor. Jag har egentligen världens guldläge med en pojkvän som går upp vid fem på morgonen. Eftersom jag ändå oftast ligger vaken kan jag ju lika gärna gå upp med honom (eller något senare, ehhe..). Tanken är att jag ska börja promenera innan frukost. Hade den vanan ett bra tag för nåt år sedan men jag kom änna ur den. Så nu är det dags att plocka upp den igen! 40 minuter innan frukost, i ett schysst tempo. Idag kändes det gött menlöst eftersom jag lyckats vrida till knät på nåt sätt så det gör ont på utsidan om jag går lite "slarvigt" (eller fort) så jag fick dra ner lite på tempot för att kunna fortsätta gå. Hoppas att det blir bättre snart!

Och så ska jag köra en detox igen. Nu är det väl en tre, fyra månader sedan jag gjorde den senaste och jag känner i kroppen att det är dags igen. Eller framförallt så är det väl för motivationen, haha. Den här gången detoxar jag bort socker i ganska många former. Har kommit fram till att jag behöver komma ifrån det söta överlag så det blir väldigt sparsamt med frukt, om ens någon alls, och ingen modifast nu på ett tag. Jag är verkligen trött på att slava under sockret så jag hoppas få till en schysst vänding och avvänjning. Och det blir såklart ingen alkohol under den här perioden och ingen skräpmat eller mjukt bröd. Jag är faktiskt extremt taggad och vill köra igång igen! Jag mår ju faktiskt som bäst när jag inte äter socker eller bröd och det är nog dags att jag börjar tänka mer på det.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad för kur kommer du att köra? Är det nåt "färdigt"?

2011-05-02 @ 12:16:31
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0