Detox, dag sju

Yes, nu har det gått sju dagar på min detox! Bestämde mig för att detoxa helt by myself och struntade i att köpa en methodrain så som jag brukar (det var enbart en ekonomisk fråga). Hittills har det gått väldigt bra! Det är som jag upptäckt, en verklig konst att inte äta mjukt bröd eller något som smakar sött. Att fika blir samma sak som att ta en kopp kaffe eller en kopp te. Och när det står framdukat allt möjligt gott som innehåller vetemjöl, socker eller kanske både och får jag uppbåda en viljestyrka som inte är av denna värld.  Men det går!

Vad är då effekterna av detta? För mig innebär uteslutande av socker och mjukt bröd en väldigt glad mage. Den gör inte ont alls, faktiskt, och det är himla skönt för en sån som jag som annars brukar ha ont i magen någon gång varje dag. Dessutom har jag ett mycket stabilare blodsocker, och det känns väldigt bra. Saknar ju självklart mina bananer men kommer förmodligen slussa in dem så sakteliga om nån vecka, för att se hur min mage reagerar på dem.

Det är många som undrar vad jag äter egentligen, haha. Det som jag undviker är socker eller allt som smakar sött (förutom morötter), inget mjukt bröd och ingen alkohol. Allt annat äter jag! Men det har blivit mycket fil, keso, ägg, knäckebröd och morötter, haha.


Nej, nu får jag ta tag i den här dagen! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0