Balkongtokig. Igen.


Det är helt fantastiskt! När solen lyser så som den gör idag, blir jag helt lycklig i hela själen. Och jag börjar tänka på mina stackars försummade växter på balkongen. Murgrönen ser ut att ha klarat sig rätt bra, faktiskt! Men min goa jasmine verkar inte ha överlevt. Men jag är inte säker än, får börja rensa i den lite senare när solen börjar nå balkongen. Tänkte försöka mig på en första liiten vattning också, får väl se hur mina hjärtan reagerar på det!

En annan anledning till att jag började tänka på balkongen är för att de pratade om växter och så på nyhetsmorgon. De pratade om att odla potatis i hink, och då satte tankeverksamheten igång! Jag ska försöka mig på detta tänkte jag, och har börjar läsa in mig på hur det ska gå till. Men jag har också börjat tänka på annat jag vill odla i vår/sommar. Smultron, kryddor, tomater, jordgubbar.. och där får jag nog nöja mig. Men det känns så himla mysigt, och nu när balkongen är så fiin så vill jag verkligen göra iordning! Måste se till att få upp gardinerna i år också. Får prata med patrik om det.


Kommentarer
Postat av: karin

Härligt med vårkänslor! Själv har jag planterat minipåskliljor och penséer idag. :D



Du får täcka över dina växter med säckväv eller något som gör att de inte råkar ut för tjältorka (solen tinar upp vätskan i bladen och grenarna men jorden är stenfrusen = död blomma) om du inte har varmare än jag har..

2011-03-21 @ 18:59:21
URL: http://welladittschampooietern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0