Nanotekniken..


Herre min je. Jag som redan har lite livsångest och tvångstankar borde verkligen inte sitta och titta på dokumentärer om till exempel nanoteknik. Men jag kunde inte hejda mig själv när jag surfade runt på svtplay och kom över ett avsnitt av uppdrag granskning där de granskade just detta - nanotekniken. Det är sjukt att tänka sig att den finns runt omkring oss och i produkter som vi använder oss av dagligen. Utan att vi har den minsta aning. Det skulle bli långtåkigt att jag återger hela dokumentären, men kort och gott handlar det om ett ämne som heter Titanium Dioxid, som finns i både solskyddskräm och tandkräm. Ingen verkar veta i vilken grad ämnet påverkar oss eller huruvida just denna nanotyp kan tränga igenom våra cellväggar och dylikt. Men bara en sån sak tycker jag är helt sjuk. De slänger i ett ämne i produkter som de allra flesta människor använder någon gång eller varje dag, utan att ha en minsta uppfattning om vad som händer när ämnet hamnar i vårt system. Jag blir TOKIG. Så nu går jag omkring och läser på alla möjliga saker här hemma för att se om jag hittar just Titanium Dioxid på ingredienslistan.
För er som blir nyfikna, här kommer länken!

http://svtplay.se/v/2328787/uppdrag_granskning/del_5_av_23?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2336657/sb,p103536,1,f,-1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0