Den första sittningen

Ja, igår begav det sig så att jag var på min aabsolut första sittning, hälsovetarsittningen! Kvällen började finfint med förfest på bussen med Kicki och Johan, och förfesten fortsatte sedan utanför kåren i och med att vi var lite drygt en halvtimme tidiga :P Lagom goa och runda under fötterna började sittningen med lite förmingel. Trevligt! Vi serverades en fördrink som smakade av glocken gold och jordgubbar. Men jag och mina bordsgrannar konstaterade några missar med maten. Till den utsökta potatisgratängen och fläskfilén hade det utlovats grönsaker. Men ack där gick vi bet! De var i första hand avsedda för vegetarianer. Och bären som utlovats till den generösa kladdkakebiten lyste med sin frånvaro. Meeen tack vare kalasfina bordsgrannar hade jag extremt roligt.

När sittningen led mot sitt slut (vilket gick rätt fort, tyckte jag) begav vi oss till höghuset där Anna och Daniel bor och sprang mellan de båda lägenheterna. Kvällen bjöd på både danspass, gitarrspel och barnprogram som förklarar varför vår generation är som den är. Erfarenheter utbyttes och jag fick lära mig ett nytt ord, kryddparty! Avslutade kvällen så gott som nykter strax innan tolv för att traska till bussen med Kicki och Johan. Traskade sedan från bussen utan vantar den nästan 20 minuter långa promenaden pratandes i telefon enbart för att jag är extremt mörkrädd.
Med andra ord blev det en rätt go kväll :)

Kommentarer
Postat av: Monica

re: jag är jätte sugen! men det är lite väl långt att åka tror jag..du kan inte gäst spela på friskis i stan? det vore ju en rolig idé! hehe fast då får ju du åka :P

2011-02-13 @ 17:17:16
URL: http://manippen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0