Mina favoriter

Som ni kanske märkt är jag lite av en nörd. Jag snöar lätt in på saker och blir helt frälst, som med appleprodukter och nu även produkter från Body Shop. Har pratat med många som tycker det är roligt att se vilka produkter jag har fått i min kalender, så nu tänker jag visa mina favoriter från Body Shop. Det är både saker som jag fått i kalendern, alltså nya favoriter, och gamla godingar jag köpt länge!

Body Butter
Det finns otaliga dofter och för olika hudtyper. Det kan ta lite tid innan man hittar sin favorit, och jag har två favorier varav den ena inte har funnit så länge. De som jag har fallit för är de båda citrusdofterna Pink Grapefruit och Sweet Lemon. Jag känner mig så himla fräsch och somrig när jag smörjer in mig med någon av dessa två!


Aloe
Ansiktsserien med aloevera är nog en av de bästa upptäckterna jag gjort. Jag har verkligen extremt torr och känslig hy, och sedan jag började använda rengöringslotion, peeling och ansiktsvatten i den här serien har min hy blivit så himla mjuk! Inte så mycket torra prickar eller finnar heller. Så nöjd! Ska köpa dag- och nattkrämen också.


Home fragrance spritz
När jag fick min "rumsdoft" i kalendern blev jag själaglad. Så härlig doft, och piggar upp ett rum ordentligt nu när det är så grått och dassigt ute. Och så kan man ju spraya ner sig själv med den också! Är väldigt sugen på att köpa fler dofter och variera här hemma! Fick ju den som luktar hallon och granatäpple, men är sjukt sugen på både vaniljdoften och den som doftar grönt te och citron.


Dusch och skrubb
En annan rolig överraskning i kalendern var kroppspeelingen med sheasmör. Det som exfolierar huden är salt och socker, som smälter på huden när man masserar in den. Den är dessutom oljebaserad, så när man peelat sig blir det som ett lager av olja på huden som håller den mjuk länge. Har man riktigt torr hud på vissa ställen är inte scrubben jättebra, eftersom sockret och saltet smälter bort ganska fort. Helt klart värd att testa i alla fall!


Doften av aprikoser och basilika är fantastisk, och det är även Earth lovers duschcreme! Också den snäll mot min stackars torra hud och luktar helt gudooomligt! Är även sugen på doften med päron och citrongräs... mm!



Det här är några av de produkter som gör att jag älskar Body Shop. Dessutom, jobbar de mycket med ekologiska produkter, community trade och testar INGA produkter på djur. Här <--- kan ni läsa mer om Body Shops värderingar.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag förstår varför rumsdoften är din favorit! Höhö! =)

2012-01-02 @ 09:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0