Matmatmatmat


Jiisses vilken lunch jag åt idag.. muh. Har lite småångest över kaloriinnehållet som jag helst av allt inte vill räkna för mycket på. Men på något sätt känner jag mig ändå rätt nöjd, för jag har en sjukt behaglig mättnadskänsla och känner att jag nog inte kommer behöva äta på mååånga timmar. Jag gjorde en sallad på avokado, körsbärstomater, mozzarella, morötter, matvete och lite blandade salta nötter. Det blev faktiskt väldigt gott, men jag kunde helt klart tagit mindre mozzarella. Nåja, gjort är gjort!

Jag funderar rätt ofta på mat, ja oftast tänker jag på mat jag är sugen på och vill äta, men jag har börjat fundera endel på mina matmönster. Kanske blir det så när man är lite överviktig, och försöker rätta till saker och ting. Något jag har kommit fram till dock, är att jag mår myycket bättre hela dagen om jag tillåter mig själv att äta en frukost med hyfsat högt kaloriinnehåll. Kommer jag upp i 400 - 500 kalorier så blir inte jag sugen på sötsaker på hela dagen! Men samtidigt är det smått ångestfyllt att få i sig "så mycket" till frukost. Min andra fälla är att jag ofta är superhungrig när jag kommer hem från skolan, och finns det ingenting färdigt åker det ner allt möjligt onödigt innan jag fått ihop nån ordentlig mat. SÅ, nu har jag köpt Modifast måltidersättning som jag kan ta direkt när jag kommer hem. Jag har testat många olika sorters måltidersättningar, men den här är den godaste! Något som jag tycker är en fördel dessutom är att de inte är så kallade VLCD, very low calorie diet, utan LCD, low calorie diet vilket innebär att Modifasten innhåller ungefär dubbelt så mycket kalorier som till exempel nutrilett. Jag upplever i alla fall att jag blir mätt på ett annat sätt, än de gångerna jag har kört på Nutrilett eller Allévo. De är rätt dyra, men ett tips till er, som är som jag, jäkligt hungriga och har svårt att hejda sig :D (De går dessutom att köpa lite billigare på nätet, fast då tillkommer frakt såvida man inte handlar för minst 900)

Hittills har jag bara testat jordgubb och vanilj, och de är grymt goda båda två! Särskilt jordgubb, den smakar glass :)


Massa kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0