Iiisitööön


Jag kom på, att jag ofta funderade på en grej innan jag skaffade de här nya skorna. Hur troligt är det egentligen att man aktiverar fler muskler bara av att gå i ett par särskilda skor? Visst, kanske runt fotleden i och med att det skapas lite instabilitet. Men "Fastare rumpa och lår"? Mja! Jag var helt klart skeptisk mot detta påstående. Så vad säger jag nu, när jag testat skorna på riktigt och kört en 90 min promenad?

Just fastare rumpa och lår är jag osäker på. Det får man ju egentligen bara man rör på sig, för det handlar framförallt om att huden drar ihop sig. MEN jag kan säga såhär, att jag definitivt kände en klar skillnad i mina lår när jag kom hem. För det första så kändes de som två betongklumpar, som det iofs alltid gör när man haft ett bra tempo rätt länge, men nån timme efter vi kommit hem började "betongkänslan" lägga sig, och jag upptäckte att jag hade typ träningsvärk på baksidan och insidan lår! Första tanken var att det var träningsvärk från dagen innan, men jag insåg snabbt att inget vi gjorde på jympan skulle gett mig träningsvärk på insidan lår. Tjoflöjt! Kanske ska säga att de faktiskt var rätt sköna att gå i? Gick att få till en fin rullning på foten och inte ett skoskav fick jag! Fina fisken, helt enkelt!

Nu är ju frågan om man ska skaffa sånnadär iisitöönkläder...

Kommentarer
Postat av: Karin

Najs! Man skulle ha en hel garderob samt tv-soffa av samma märke!

2011-04-26 @ 10:25:52
URL: http://welladittschampooietern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0