Det där med ångest

Ibland känner man sig verkligen ensammast i världen med sin ångest. Jag får ångest när jag ska köra bil, jag får ångest när det är väldigt mycket folk runt omkring mig och jag får ångest när jag inte vet om jag gör rätt. Som den här grejen med analysfrågorna som ska göras till seminariet imorgon. Jag är så himla rädd för att göra fel, missuppfatta och vara den mest korkade i klassen. Lägger jag mig på en för låg nivå med mina frågor? Borde jag analysera fler, svåra begrepp? Suck. Jag är så himla knäpp i huvudet, egentligen borde jag bara tänka att "Det här är jag intresserad av att analysera, så därför skriver jag de här frågorna! Den andra får väl tycka vad de vill." Men jag tänker inte så. Hej hopp, här är vi öppna och ärliga så det både räcker och blir över!

Hur som helst måste jag iväg och träna idag, och jag står i valet och kvalet om jag ska ta bussen eller bilen. Buss = Jag slipper ha ångest. Bil = Jag slipper stressa från passet(alltså strunta i stretchen) för att hinna med bussen till kampenhof, och samtidigt stressa över om jag hinner med bussen från kampenhof upp till äsperöd. BLÄRK.

Nu måste jag i alla fall byta om och så, oavsett vilket färdmedel jag väljer.

Kommentarer
Postat av: Karin

2011-04-10 @ 22:04:00
Postat av: Karin

ish för ågren. Hoppas den försvinner efter träningen. Skolan ordnar sig. Det värsta som kan hända är att du gör fel och får göra om. Och bilkörningen blir bara bättre ju mer du tränar. Hoppas det känns bättre snart! Kram!

2011-04-10 @ 22:07:13
URL: http://welladittschampooietern.blogspot.com
Postat av: Ewa

Du påminner mycket om en barndomskompis till mig. Fast hennes ångest handlar just om allt det som handlar om att lämna huset/lägenheten. Att ta bilen någonstans och att vara där det finns folk, som du skrev.



Hoppas du kommer över din ångest gullet!

2011-04-11 @ 20:41:18
URL: http://todaywecanchangetomorrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0