Trevligheter på secondhand


Javisstjavisst, jag tog mig till loppisen i måndags och hittade lite härlig grejer! Dels en jättestor bricka som hade sjuukt fin patina! Den är i plåt, och var nog lackad i mörkblått från början men är övermålad i en ljusare blå. Men den är så sliten att den gamla färgen har kommit fram, plus att den har rostat lite! Helt underbar, jag är verkligen supernöjd. Och 30 pix kostade den bara! Som hittat. Nåt jag inte hittade var en såndär smörkupa, det är lite tråkigt. Men det är bara en anledning att åka dit på lördag igen :D

Köpte lite fler grejer också, ett underlägg som man kan ställa kaffe- eller tekannan på, ett metallstafli som är målat i nån konstig vit/grön färg. Men det var snyggt, och tänkte att det kan man ställa i en kruka och ha klätterväxt på! Och ÄNTLIGEN hittade jag en paradhandukshylla! För de som inte vet vad det är för något, lägger jag upp en bild. Har varit på jakt efter en sådan jättelänge men inte hittat nåt. Men så fick jag syn på en i måndags och den är i preciis rätt storlek. Enda felet egentligen är att den är i furu, så jag måste slippa och lacka den. Har en liten idé om att vitbetsa, alternativt att fixa snygg patina på den genom att måla den först i ljusgrått, sen i vitt och Slipa/banka lite på den. Kommer bli najs! För övrigt kommer den att få hänga i köket sedan när det är lagt nytt golv och tapetserat :)

Nåt i den här stilen blir det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0