Renoveringsuppdatering!


Mahahaha. Det rimmade nästan. Och jag känner mig riktigt ambitiös som postar TVÅ inlägg på en dag. :P

Tänkte att det kanske var någon som är nyfiken på hur det går i köket? Det går framåt :D För ett par veckor sedan kom Patriks lillebror och hjälpte till att dra lite el och regla upp + sätta upp gipsvägg. Kalasbra! Patrik har spacklat och slipat väggar och lite i taket. Men så fick han se imorse att det är lite vääl insjunket i taket så han ska spackla en vända till. Kul. Nej. Jag kan säga så mycket som att hela köket är inslaget i brun papp och det enda man kommer åt hyfsat lätt i köket är kylskåpet. Att dra igång spisen är otänkbart :P Menmen. Förhoppningsvis slänger Patrik upp sista spacklet ikväll, slipar imorgon och börjar måla lite till i taket. (Kanske ska nämna att han redan haft på tre lager färg? :P) och kanske går pappen att ta ner lördag eftermiddag ^^För det känns som att i alla fall han skulle behöva lite lagad mat ^^ När det är klart så är det bara tapetsering och golvläggning kvar! Ihhhk! Tror att både jag och Patrik är lite halvnervösa över att tapetsera med 739 kr /rulle-tapeten. Jisses.

Ja juste. När pojkarna fixade med gipsväggar och så spacklade, slipade, och målade jag på balkongen :) Så nu känns den gött mycket fräschare. Där ute är det lite mer grejer som ska upp, som gardiner och balkonglåda. Och nån gång frampå ska det läggas golv även där+köpas nån mysig matta. Och så ska amplarna upp! :) Nu jäklar börjar det hända grejer.

Men nu ska jag traska hem från jobbet och lura på vad jag ska köpa för nya blommor :) POSS OCH KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0