Ikea och annat (betong)bös


Nu händer det grejer på måltemyrsvägen! När jag kom hem till Patrik i fredags kväll så hade han börjar riva väggen i köket = betongskräp och damm överallt. Inte så coolt, men det är ju ett steg i rätt riktning om man säger så ^^

I lördags åkte vi till ikea och köpte persienner till balkongen och fick upp den ena igår. Tanken var ju självklart att båda skulle upp men det finns massa dumma armeringsjärn överallt så borren bränner. Det är inte coolt alls. Och med tanke på vad Patrik har för arbetstider kommer den andra inte komma upp förrän på fredag. Men det får väl gå :) Förutom persiennerna köpte vi lite vanligt bös, en stor växt att ha i vardagsrummet, en salvia, en vattenkanna, kökshanddukar, diskborste, glasflaskor.. ja. Sånt man alltid kommer hem med från ikea. Just det! En hallspegel blev det också! Det känns himla fint att ha en sådan, faktiskt.

Igår, dvs söndag, var vi en sväng på blomsterlandet så jag fick köpt lite kokos-bast-grejer att ha i mina amplar<3 en grej som murgrönan kan klättra på, en balkonglåda+fästen(det fick bli en billig, svart), två jättefina solöga och en blomjasmin! Hoppas den sistnämnda kommer trivas på balkongen, och få massa blommor för jasmin luktar sååå gott. Fråga mig inte vartifrån jag får alla pengar :P För det vill jag inte kännas vid.

Idag blir det i alla fall en sväng på loppis, ska ha en bricka eller två och en såndär grej man har smör i :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0