Balkongtokig

Åh, balkongen är min nya passion! Sitter allt som ofta på trädgårdssidor eller googlar efter tips. Köpte en spalje för ett tag sedan som ska upp här nån gång framöver. Och först var jag inne på att bara sätta murgröna som kunde få klättra upp, vilket är jättesnyggt. Men nu börjar jag fundera på om det inte hade varit roligt att sätta en klätterros? Få något som luktar gott, liksom. Jag är ju minst sagt nybörjare när det kommer till balkongodling, och har inte så många i min närhet som kan speciellt mycket om det heller. Särskilt inte då den är inglasad. Tror jag får vända mig till någon kunnig på Nisses eller dyl. Och så måste jag ta reda på vilket läge balkongen ligger i :P Allt jag vet är att vi har eftermiddags- och kvällssol. :D

Förutom rosorna har jag en plan att skruva upp lite blomlådor på en av väggarna och plantera kryddor i! Frågan är bara om man ska köpa en riktigt snygg blomlåda som är dyr, en diskret i svart/vitt som är billig eller satsa på en självvattnande som är ganska ful och rätt dyr men VÄLDIGT funktionell. Åh, dessa frågor. Är det någon som har en aning så får ni gärna tipsa :) Är dessutom på jakt efter jordgubbar att plantera i ampel! Det hade varit förbaskat käckt. För jag känner att det börjar bli lite halvdåligt med golvutrymme, och dessutom får man ju inte ha hur mycket som helst på golvet. Det är någon särskild viktgräns som jag inte har riktig koll på :P Appropå golv ska vi nog lägga någon form av trall på balkongen också :) Så det blir lite mysigare :) Måste nog egentligen måla om den också, då snubben som bodde där innan har gjort ett skitdåligt jobb. Har dessutom planer på att måla taket i en annan färg, typ himmelsblått :)

Klätterros till balkongen?    För dagen Heavenly blue 

Ovan ser vi en klätterros, luktärter, jordgubbar, murgröna och blomma för dagen!
Oavsett vad som kommer klättra upp för spaljen i sommar kommer jag ha jordgubbar i ampel, så är det bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0